Over Varzi Home en Design


Varzi Home ons familie bedrijf gevestigd in Soest aan de Zuidergracht 21-09 waar ons Showroom is en waar wij onze online webshop verzorgen. Het is een familie bedrijf en mijn man heeft zijn bedrijf hier ook gevestigd. Architectenbureau Varzi home architect. Dus erg gezellig om met elkaar onze bedrijven te runnen en onze klanten in ons mooie pand te mogen ontvangen en misschien dat onze dochters in de toekomst hier ook hun weg vinden.

 

 

Onze klanten weten ons te vinden met interesse voor een tijdloos interieur producten met een Europese en Perzische invloeden en meer !! in de Showroom in Soest aan de Zuidergracht 20-09.

Maar zeker ook online is onze webwinkel met leuke woonaccessoires, vintage meubels voor bijvoorbeeld Bohemian huisinrichting goed te vinden en mogen wij zowel in Nederland als in België en Duitsland met onze woondecoratie, meubels en kunst klanten blij maken. Daar zijn wij natuurlijk erg trots op.


Algemene voorwaarden

Cookie policy, Privacy policy, Garantie, Garantie aanvraag, Levertijd en Bezorging en Retouren en Annulering


Algemene Voorwaarden
PDF – 218,3 KB
Privacy Policy
PDF – 46,0 KB
Garantie
PDF – 58,5 KB

Inhoudsopgave

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 -  Het aanbod

Artikel 5 -  De overeenkomst

Artikel 6 -  Herroepingsrecht

Artikel 7 -  Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 -  Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Artikel 9 -  Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

 

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  • Dag: kalenderdag;
  • Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  • Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  • Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  • Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon Fam.Varzi
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen. 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: VarziHome 

Handelend onder de naam/namen: Varzi Home Art & Design

Vestigingsadres:  Zuidergracht 21-09, 3763 LS, Soest

Telefoonnummer: +31628838088

Bereikbaarheid:
Van maandag t/m vrijdag vanaf 09.00 uur tot 18.00 uur
Van zaterdag vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur

E-mailadres: info@varzihome.nl
KvK-nummer: 91171180
Btw-nummer: NL865572793B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:   

  • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 30 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

  • hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
  • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
  • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

  • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

Artikel 11 - De prijs

1. Alle prijzen bij Varzi Home Art & Design zijn in euro's.
2. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
3. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
4. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
5. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

6. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een contact formulier op de contact pagina van de website van Varzi Home Art & Design.  www.varzihome.nl
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Cookie Policy

Privacy Policy

Varzi Home verwerkt persoonsgegevens o.a. voor het correct afhandelen van de bestelling en de betaling, het klantcontact, de wettelijke plicht en mogelijk ook in het kader van fraudepreventie, wanneer daarvoor een gerechtvaardigd belang is. De contactgegevens kunnen daarbij – na toestemming – worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Persoonsgegevens worden alleen aan derden verstrekt wanneer dit nodig is voor een goede afhandeling van de bestelling.

Op verzoek van de klant kunnen wij persoonsgegevens uit onze de database verwijderen, tenzij er een wettelijke plicht is die het bewaren van deze gegevens vereist, zoals bij de fiscale bewaarplicht.

Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar onze privacy policy.

Heb je vragen over ons privacybeleid of over inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) persoonsgegevens? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Cookie Policy

Varzi Home maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken (hierna ‘cookies’). Cookies bestaan uit een standaard internettechnologie, die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen worden uitgelezen door zowel Varzi Home (1st party) als derde partijen (3rd party).

Met het plaatsen van cookies kunnen wij bijvoorbeeld de inhoud van je winkelwagen onthouden. Naar aanleiding daarvan kunnen wij je persoonlijke aanbiedingen tonen die afgestemd zijn op jouw interesses. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren; een cookie is slechts in staat om een machine te identificeren.

Als je onze website bezoekt, vragen wij toestemming om cookies te plaatsen. Welke cookies dit zijn en wat ze doen, lees je in onderstaand overzicht. Indien je geen cookies accepteert, is het mogelijk dat je problemen ondervindt tijdens het bestelproces. Mocht dit het geval zijn, dan willen wij je vragen contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij je bestelling alsnog kunnen afronden. Functionele cookies mogen altijd, ook zonder toestemming, worden geplaatst.

Wil je geen cookies accepteren? Ga dan in het hulpbestand van je internetbrowser na hoe je alle cookies blokkeert of hoe je ervoor zorgt dat je een waarschuwing ontvangt, voordat een cookie wordt opgeslagen.  

Cookieoverzicht

Functionele cookies

Dit type cookie zorgt ervoor dat de website naar behoren functioneert en mag zonder toestemming worden geplaatst. We gebruiken dit type cookie onder andere voor:

  • Varzi Home (1st party): Deze cookies onthouden o.a. jouw bezoek aan onze website, de inhoud van de winkelwagen, je gegevens in de check-out, website-instellingen (cookies, taal e.d.) en recent bekeken producten.
  • You Tube (3rd party): Dit type cookie ondersteunt de videocontent van Varzi Home

Statistische/analytische cookies

Dit type cookie wordt gebruikt om bepaalde onderdelen op onze website te meten. Voorbeelden hiervan zijn hoeveel bezoekers onze website heeft gehad, welke pagina’s zij bekijken en hoe lang ze op een pagina blijven. Deze resultaten worden omgezet in statistieken en geven ons inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van de website. We gebruiken dit type cookie onder andere voor:

  • Analytics (1st party): Hiermee kunnen we gebruikers onderscheiden, gebruikers herkennen bij een nieuw bezoek en de tijdsduur van een bezoek meten.
  • Varzi Home (1st party): Hiermee is het mogelijk om A/B-testen uit te voeren met als doel de website gebruiksvriendelijker te maken.
  • Google Optimize (1st party): Hiermee worden verbeteringen op onze website getest.

Advertentie cookies

Met dit type cookie kan Varzi Homeje een advertentie tonen wanneer je een andere website bezoekt. We gebruiken dit type cookie onder andere voor:

  • Doubleclick (1st, 3rd party): Hiermee kan worden bijgehouden welke advertentie is getoond, hoeveel bezoekers op de advertentie klikken en kan worden gemeten hoeveel bestellingen worden geplaatst via de advertentie.
  • Bing Ads (3rd party): Hiermee kan worden bijgehouden welke advertentie is getoond, hoeveel bezoekers op de advertentie klikken en kan worden gemeten hoeveel bestellingen worden geplaatst via de advertentie.
  • Youtube (3rd party): Hiermee kunnen advertenties worden getoond die zijn afgestemd op eerdere bezoeken, opgegeven interesses of bekeken producten.
  • Facebook (1st party): Dit type cookie wordt geplaatst door Facebook en maakt het mogelijk advertenties te tonen op je Facebook-account.
  • Pinterest (1st party): Dit type cookie wordt geplaatst door Pinterest en maakt het mogelijk advertenties te tonen op je Pinterest-account.

Cookies uitschakelen

Heb je bij je bezoek aan Varzi Home aangegeven dat je cookies accepteert, maar wil je dit toch liever niet? Dan kun je via het hulpbestand van je internetbrowser cookies verwijderen. Hoe dit werkt, lees je hier.

Andere technologieën

Onder ‘andere technologieën’ vallen andere manieren voor het opslaan van data in de browser met een functioneel doel, zoals Local Storage en Session Storage.

  • Varzi Home: Hiermee wordt de staat van sommige uitklapbare elementen onthouden (in-/uitgeklapt).

Garantie

Als je een artikel via Varzi Home Art & Design koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Is er toch iets mis met je artikel, dan zoeken we zo snel mogelijk een passende oplossing.

De garantie is geldig gedurende de garantietermijn. Bovenop de standaard 2 jaar en de fabrieksgarantie weergegeven op de productpagina, kan een wettelijk garantietermijn gelden. Dit termijn staat gelijk aan de gebruiksduur die je kunt verwachten van een product. Houd er rekening mee dat, wanneer er een defect is ontstaan, je dit defect alleen kunt aanmelden binnen deze garantieperiode.

Alle voordelen op een rijtje:

  • Bij Varzi Home heb je minimaal 1 jaar garantie vanaf de aankoopdatum.
  • Bij gebreken heb je recht op vervanging of een reparatievergoeding.
  • Is er een nieuw product nodig? Dan betaal je geen verzendkosten.
  • Deze garantie geldt náást de wettelijke rechten die je als consument al hebt.

Functioneert een product niet goed doordat het niet compleet of kapot is, dan heb je recht op garantie. Het defect mag niet ontstaan zijn doordat het product anders gebruikt is dan de bedoeling is.

De garantie is niet van toepassing op:

  • Producten die uitgesloten zijn van de Varzi Home-garantie. Dit staat aangegeven op de productpagina. 
  • Schade als gevolg van onjuist gebruik.
  • Onderdelen getroffen door normale slijtage.
  • Producten waar wijzigingen of reparaties aan zijn uitgevoerd door partijen die niet door Varzi Home of de leverancier van dit product zijn goedgekeurd.
  • Defecten of gebreken die al bekend zijn op het moment van ontvangst/aanschaf van het product, zoals wanneer je een Buitenkansje of een product in de outlet hebt gekocht.
  • Producten met schades of missende onderdelen op het moment van ontvangst die later dan 2 maanden na ontvangst aangemeld worden.
  • Schade die is ontstaan bij levering na 24 uur worden gemeld.

Hoe meld ik mijn garantieaanvraag aan?

Via onze contact pagina kunt uw ons een berichtsturen.

Wij nemen dan spoedig contact op.

Levertijd & bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het product post/pakketjes zullen binnen 2 dagen worden verzonden en zijn te volgen via trackpagina. Grote artikelen zoals meubels nemen wij eerst contact op voor een bezorgafspraak en levertijd is dan tussen de 1 a 2 weken.

De bestelling wordt verzonden op het moment dat alle producten op voorraad zijn. 

We doen ons uiterste best om je bestelling op het afgesproken moment te leveren maar we kunnen dit niet altijd garanderen. Wanneer de levertijd onverhoopt wordt overschreden, dan word je hier per e-mail van op de hoogte gebracht.

Verkooppartners
Voor bestellingen bij verkooppartners gelden afwijkende levertijden. Vragen over deze bestellingen kunnen gesteld worden bij de betreffende verkooppartner.

Bestellen in het weekend
Bij het plaatsen van een bestelling op zaterdag is een afwijkende levertijd van toepassing. Heb je op zaterdag besteld en is het product op voorraad, dan wordt je bestelling maandag bezorgd, tenzij je zelf voor een andere leverdatum kiest. Daarnaast kunnen voor sommige producten, die bijvoorbeeld door een externe transporteur worden geleverd, andere levertijden en voorwaarden gelden. Dit staat in dat geval op de productpagina vermeld.

Leveren in het weekend
Een bestelling kan geleverd worden in het weekend wanneer de producten die je besteld verkocht worden door Varzi Home en geleverd worden door PostNL . 

Betaling via overboeking
Bij betaling via overboeking wordt de bestelling 1 tot 2 werkdagen nadat wij de betaling hebben ontvangen geleverd.

Retourneren & annuleren

Je mag je aankopen kosteloos aanmelden voor retour binnen 30 dagen na ontvangst, mits je de producten terugstuurt in de staat waarin ze geleverd zijn.

Zorg ervoor dat de producten binnen 14 dagen na het aanmelden van de retour zijn teruggestuurd.

Retouren dienen eerst te worden aangemeld via contact formulier.

Na bevestiging mag het product terug gestuurd worden.

 

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.